Przejdź do głównej zawartości

Poznaj nas! - Book TMI Tag

 Cześć!
Lubicie tagi? Bo ja bardzo. Zwłaszcza te, w których nad odpowiedziami trzeba się chwilę zastanowić.
W tym tagu zdecydowanie tak jest, a biorąc jeszcze pod uwagę, że pytań jest całkiem sporo, to lepiej już zacznijmy.





1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Ada: Bardzo podoba mi się styl Clary Fray z Darów Anioła.
Clevleen: Nigdy nie skupiałam się na tym jak ubierają się postacie, dlatego podam tu jedyną, jaka przychodzi mi do głowy, czyli Jessamine z Mechanicznego Anioła.

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Ada: Oczywiście, że Jace oraz Daemon. Uwielbiam ich!
Clevleen: Percy!

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Ada: Nie miałam jeszcze takiej sytuacji. Na ogół jest tak, że jak jakąś postać lubię, to nie zaczynam jej nienawidzić. A jak jakąś postać nienawidzę, to nie zaczynam jej lubić. Czasami zdarza się, że postać, którą z początku nienawidziłam, nagle polubiłam. Odwrotnej sytuacji jeszcze nie miałam.
Clevleen: Aż tak skrajnie, to nie, ale Katniss z Igrzysk Śmierci w ostatniej części zaczęła mnie trochę irytować.

4. Największa książka na twojej półce?
Ada: Tak się zastanawiam, czy słowo "największa" oznacza format, grubość, czy może to i to? Jeśli chodzi o format to największymi książkami w mojej biblioteczce są Cuda Natury, Cuda Świata oraz książka o Janie Pawle II. Po względem grubości to Encyklopedia języka polskiego do gimnazjum i do liceum. A gdyby połączyć te dwie rzeczy to największą książką jest Malarstwo Polskie. Symbolizm i Młoda Polska - Ireny i Łukasza Kossowskich.
Clevleen: Ogólnie to Słownik języka polskiego, a z tych "normalnych", to cała trylogia Igrzyska Śmierci w jednej książce.

5.Najcięższa książka na twojej półce?
Ada: Przy tym pytaniu poszłam po wagę i zaczęłam ważyć najgrubsze książki. I najcięższą z nich okazała się wspomniana we wcześniejszym pytaniu książka Ireny i Łukasza Kossowskich - Malarstwo Polskie. Symbolizm i Młoda Polska.
Clevleen: Patrz poprzednie pytanie.

6. Masz jakieś książkowe plakaty?

Ada: Nie mam żadnych książkowych plakatów.
Clevleen: Nie.

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Ada: Nie mam książkowej biżuterii.
Clevleen: Również nie.

8. Książkowa para, której kibicujesz?
Ada: Nie byłabym sobą, gdybym nie wymieniła Katy i Daemona (seria Lux).
Clevleen: Zdecydowanie Katniss i Gale. (TeamGale!)

9. Ulubiona seria książek?
Ada: Mam dwie serie, które uwielbiam. Jak można się domyśleć to Dary Anioła i Lux.
Clevleen: Percy Jackson i bogowie olimpijscy, no i Felix, Net i Nika. Obie serie uwielbiam przede wszystkim ze względu na humor i akcję.

10. Ulubiny soundtrack z książki?
Ada: Nie słucham soundtracków z książek, dlatego nie mam swojego ulubionego.
Clevleen: Jeżeli chodzi o muzykę z adaptacji książek, to urzekło mnie jedynie Drzewo wisielców z Kosogłosa.

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Ada: Wymienię tutaj Gwiazd Naszych Wina, ponieważ z chęcią poznałabym dalsze losy Hazel.
Clevleen: Ciagle liczę na kontynuację książki Kamień i sól.

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
Ada: Mam wiele ulubionych powieści jednotomowych, lecz najbliższe mojemu sercu są mi Motyl - Lisy Genowy, Gwiazd Naszych Wina - Johna Greena oraz Drzewo Migdałowe - Michelle'a Cohen Corasanti.
Clevleen: Raczej nie czytam powieści jednotomowych, a nawet jeśli to się zdarzy, to raczej nie wywołują u mnie efektu Wow. Więc podam książkę, którą czytałam aż trzy lata temu, czyli Krzyżacy Henryka Sienkiewicza.

13. Od kiedy czytasz?
Ada: To skomplikowane, ale przyjmijmy, że od małego, jak nauczyłam się czytać.
Clevleen: Od kiedy tylko się nauczyłam.

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Ada: Ada nie czytała jeszcze Harry'ego Pottera, ale jestem na dobrej drodze, aby to zmienić! (dop. Clevleen)
Clevleen: Ravenclaw albo Gryffindor.

15. Czego szukasz w książce?
Ada: Ciekawej akcji, sympatycznych bohaterów, cudownego świata i klimatu. Musi być wciągająca.
Clevleen: Czegoś, co nie pozwoli mi się od niej oderwać. Wiem, że bardzo ogólnie, ale w moim wypadku nie ma takiego jednego elementu, który musi mieć książka, abym mogła uznać ją za dobrą.

16. Ulubiony cytat?
Ada: 
Słowa to najpotężniejsze narzędzie. Proste i zazwyczaj niedoceniane. Potrafią leczyć. Potrafią ranić.
Jennifer L.Armentrout
Clevleen: 
 Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej
Albert Einstein
17. Ulubiona okładka?
Ada: Szczerze mówiąc, każdą okładkę za coś lubię i cenię. Kocham okładki moich dwóch ulubionych serii (pytanie 9). A tak z jednotomowych to uwielbiam okładkę Drzewa Migdałowego.



Clevleen:
Uwielbiam te kolory. Są takie letnie i optymistyczne.



18. Akcja vs romans?
Ada: Osobiście wolę akcję niż romans, ale czytałam parę książek, gdzie jest zarówno akcja, jak i romans, bardzo podoba mi się to połączenie.
Clevleen: Jeżeli nie mogę tego połączyć, to wybieram akcję.

19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
Ada: Zazwyczaj czytam, gdy jestem w domu, więc jak są smutne momenty, to nigdzie nie idę, pozostaję nadal zamknięta w swoim pokoju i staram się czytać dalej.
Clevleen: Jeżeli czytam w miejscu publicznym, to przerywam czytanie, aby nie było po mnie widać tych emocji. W domu to nie idę nigdzie. Czytam dalej, o ile mam na to czas.

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Ada: Rożnie, zależy czy książka jest ciekawa oraz czy mam dużo wolnego czasu. Staram się czytać jedną pozycję do tygodnia, lecz czasami mam momenty, gdy brakuje mi czasu na czytanie. Wtedy zajmuje mi to nawet ponad dwa tygodnie.
Clevleen: Oj, różnie bywa. Od jednego dnia, do nawet miesiąca.

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Ada: Zazwyczaj tak do tygodnia, nie dłużej, ale to też zależy od książki i sytuacji.
Clevleen: To też różnie bywa, bo raz nie mogę się pozbierać przez dwa tygodnie, a innym razem to tylko chwila, bo kontynuacja książki czeka na półce.

22. Najmniej lubiana książka?
Ada: Jądro Ciemności oraz Lord Jim. Możliwe, że nie podchodzi mi po prostu styl Josepha Conrada, gdyż obie książki są jego autorstwa.
Clevleen: Mały książę.

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Ada: To że jest odważna, zabawna. Ogólnie lubię postacie szczere, które nie knują żadnego wielkiego podstępu (małe są urocze). Choć czasami zdarzy się wyjątek, że takie postacie polubię.
Clevleen: Jeżeli postać jest inteligentna i ma poczucie humoru, to już podbija moje serce.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Ada: Nie lubię gdy postać jest naiwna i irytująca.
Clevleen: Niezdecydowanie i nieracjonalne podejście do życia. Na przykład, gdy postać jest porwana i ma szansę uciec od znęcających się nad nią ludzi, a martwi się o to, że nie może zabrać ze sobą książek. To co najmniej dziwne.

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Ada: Tak jakoś wyszło, że pojawił się taki pomysł i go zrealizowałam.
Clevleen: Z nudów. Szukałam zajęcia, które w wakacje mi zapełni czas i nie będzie to leżenie cały dzień w łóżku.

26. Straszna książka?
Ada: Straszny to pewnie horror. Lecz z tego gatunku czytałam tylko 4 książki i, choć każda mnie wciągnęła, to żadna mnie nie przestraszyła. Może Wy polecacie jakiś dobrą i straszną książkę?
Clevleen: Nie czytam strasznych książek. Ale mogę wam polecić straszne filmy. Ohydne, przerażające, bezsensowne i irracjonalne też.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Ada: Rzadko płaczę podczas czytania. Pamiętam, że parę łez uroniłam podczas czytania Gwiazd Naszych Wina.
Clevleen: Z tego co pamiętam, była to Wierna.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Ada: Ostatnio prawie wszystkie książki, które przeczytałam i zrecenzowałam, otrzymały ode mnie taką ocenę, bo były cudowne. No ale taką ostatnią z ostatnich to Oblivion autorstwa Jennifer L. Armentrout.
Clevleen: Ostatnio był to Syn Neptuna.

29. Ulubiony tytuł?
Ada: Obsydian - dlatego, że jest to nazwa kamienia, który mi się podoba oraz fajnie brzmi.
Clevleen: Podoba mi się Światło, którego nie widać, chociaż książki jeszcze nie czytałam.

30. Ostatnio przeczytana książka?
Ada: Oblivion - recenzję możecie przeczytać TUTAJ.
Clevleen: Felix, Net i Nika oraz (nie)Bezpieczne Dorastanie

31. Co teraz czytasz?
Ada: Onyks - kolejny tom z serii Lux.
Clevleen: Mam zaczęte trzy książki: Magnus Chase i Bogowie Asgardu. Młot Thora, Mechaniczny Anioł i Milion odsłon Tash.

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Ada: Ostatni film na podstawie książki oglądałam z 1,5 roku temu. Z tego co pamiętam był to Motyl na podstawie powieści Lisy Genowy o tym samym tytule.
Clevleen: Z tego co kojarzę to Piękny umysł jest na podstawie książki.

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Ada: Jace oraz Daemon, kogo to zdziwi. Uwielbiam ich, fajnie byłoby z nimi choć chwilę porozmawiać, zamienić parę słów.
Clevleen: Net Bielecki. Uwielbiam jego poczucie humoru.

34. Autor z którym chcesz porozmawiać?
Ada: Bardzo chciałabym porozmawiać z autorkami moich dwóch ulubionych serii (pytanie 9). Zadałabym im kilka pytań odnośnie dalszych losów danych bohaterów. Może też z Johnem Greenem, którego książki wszystkie przeczytałam i lubię.
Clevleen: William Szekspir. Może w końcu bym się dowiedziała dlaczego Wieczór Trzech Króli ma akurat taki tytuł. Albo z Rickiem Riordanem. To mogłaby być ciekawa rozmowa.

35. Ulubiona jedzenie do czytania?
Ada: Zazwyczaj nie jem podczas czytania, gdyż nie lubię jak książka jest wybrudzona jedzeniem. Jeśli już to tylko ciepła herbatka, którą uwielbiam pić, gdy czytam.
Clevleen: Raczej nie jem przy czytaniu, jeśli już to zazwyczaj są to jakieś orzechy.

36. Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?
Ada: Moim małym marzeniem jest choć na chwilkę przenieść się do świata z Darów Anioła.
Clevleen: Hogwart, jeżeli byłoby to kompatybilne z moim dotychczasowym życiem.

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Ada: Nie wiem, na chwilę obecną nie mam takiego świata.
Clevleen: Reszta. To co tam się dzieje, jest zbyt złe, by tam żyć.

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Ada: Za każdym razem, jak otwieram książkę, by poczytać to ją wącham. Czyli ostatnio powąchałam dzisiaj rano.
Clevleen: Zawsze jak dostaję nowe książki, czyli ostatnio w piątek.

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
Ada: Szczerze to nie zwracałam nigdy uwagi na sposób obrażania. I może nie jest to dziwny sposób, ale według mnie to urocze, jak dziewczyna zwraca się do chłopaka "dupek" (seria Lux)
Clevleen: 
-Ściągnąłem go ze szkolnego serwera.
-Eftep nie zabezpieczył sieci po tej aferze ze stopniami? - zdziwił się Felix (...)
-Może i zabezpieczył. - Net wzruszył ramionami. - Przez te jego nowe zabezpieczenia mógłby przepłynąć płetwal błękitny z rodziną i nikt by tego nie zauważył
Rafał Kosik. Felix Net i Nika oraz Pałac Snów.

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty? 
Ada: Kiedyś to i tworzyłam, ale teraz już nie.
Clevleen: Kiedyś tak, teraz są to tylko wypracowania na polski
 


41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Ada: Hmmm... może różdzka, a może księga zaklęć, sama już nie wiem.
Clevleen: Peleryna niewidka
.


42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Ada: Raczej trybuny, bo z miotły to ja bym raczej spadła.

Clevleen: Trybuny w moim wypadku byłyby najlepszym wyjściem.

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką. 
Ada: Nie przychodzi mi nic teraz do głowy.
Clevleen: Sztuka latania (Lady Pank) i Wszystkie jasne miejsca oraz Po co wolność (Kult) i Rok 1984.

44. Ulubiony podryw na książkę? 
Ada: Nie mam
Clevleen: Brak.

45. Użyłaś go kiedyś? 
Ada: Skoro nie mam, to nie użyłam.
Clevleen: Jak mogłabym użyć czegoś, co nie istnieje?

46. Ile masz książek?
Ada:
Oj trochę ich jest, tak około 100 na pewno. Oczywiście nie licząc słowników, encyklopedii itp., bo razem z tym byłoby ich znacznie więcej.
Clevleen: Około 70.

47. Kogo tagujesz?
Wszystkich, którzy mają ochotę wykonać ten tag.
Follow my blog with Bloglovin

Komentarze

  1. #teamGale XD pozdrawiam z wattpadów 😂 bardzo podoba mi się wasz blog (zarówno z wyglądu jak i treści)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jakub Ćwiek - "Grimm City. Wilk!" [Ada]

Gdy po raz pierwszy zobaczyłam książkę w zapowiedziach, nie byłam do niej przekonana. Jakaś część mnie podpowiadała mi, że to raczej nie dla mnie.  Jednak po jakimś czasie doszłam do wniosku, iż warto dać tej powieści szansę, toteż postanowiłam ją przeczytać. Czy tego żałuję? 
Ponura, spowita obłokami tłustej czerni metropolia to miejsce, gdzie o sprawiedliwość równie trudno, co o bezchmurne niebo. Zbudowane na ciele olbrzyma,napędzane jego smolistą krwią i odłamkami węglowego serca trwało w dawno ustalonym porządku. Do teraz. Na przestępczą scenę wkracza właśnie bezkompromisowo Nowy Gracz, a oficer policji Wolf zostaje brutalnie zamordowany we własnym domu. Czy te fakty się łączą? I czy czerwony płaszcz z kapturem zaobserwowany u głównej podejrzanej w sprawie zabójstwa czyni ze sprawy zbrodnię na tle religijnym?
Jakub Ćwiek tym razem funduje nam gorzki brutalny kryminał noir w niezwykłym świecie inspirowanym amerykańskim podziemiem przestępczym lat dwudziestych i trzydziestych. W mieśc…

"Opal" - Jennifer L. Armentrout [Ada]

Tytuł oryginalny: Opal
Liczba stron: 496
Wydawnictwo: Filia
Data wydania: luty 2015
Tłumacz: Sylwia Chojnacka

Po wszystkim co się stało, nie jestem już tą samą Katy. I nie jestem pewna, jak to się skończy. Gdy każdy krok ku prawdzie zbliża nas do tajemniczej organizacji, odpowiedzialnej za torturowanie i testowanie hybryd, zdaję sobie sprawę, że dobre zakończenie nie istnieje. Śmierć kogoś bliskiego jest nadal świeża, pomoc przybywa z najmniej spodziewanego źródła, przyjaciele stają się dla nas śmiertelnym zagrożeniem, ale my nie możemy zawrócić. Nawet jeśli wynik tego starcia zniszczy nasze światy na zawsze.
*opis z okładki
"Mówienie "przepraszam" niczego nie naprawi, nie dla mnie, nie dla niej. Nie cofnę czasu. Mogę tylko ruszyć do przodu i spróbować wszystko wynagrodzić."
Opal jest trzecim tomem z serii Lux i tak samo jak poprzednie dwa zapiera dech w piersi. Myślałam, że autorce z biegiem czasu zabraknie pomysłu i strasznie będzie ciągnąć tę serię, lecz myliłam się. …