Przejdź do głównej zawartości

Senny Book Tag


Hej!
Jakiś czas temu (czyt. prawie 2 miesiące temu) zostałyśmy nominowane przez Kaję z Książkowe Zamieszanie do wykonania Sennego Book Tagu. Dzisiaj z nim do Was przychodzimy. Zapraszamy do odwiedzenia bloga Kai, a tymczasem przejdźmy do tagu.

1. Sen, który pochłania bez reszty, czyli książka, od której nie można się oderwać.

Ada: Na mojej półce znajduje się wiele pozycji, które pasowałyby do tej kategorii, ciężko jest mi je wszystkie wymienić, ale zdecyduje się na dwie: Drzewo Migdałowe oraz Motyl. Obie książki bardzo mnie wciągnęły i nie mogłam się od nich oderwać.
Clevleen: Dwa razy zdarzyła mi się sytuacja, że zaczęłam czytać książkę i nie odłożyłam jej dopóki nie skończyłam. Pierwsza z nich to Ogień i Woda, a druga Czas Żniw. No jeszcze potrafiłam wstawać o piątej, by poczytać Krzyżaków przed pójściem do szkoły, zatem myślę, że można i tę pozycję podciągnąć do tej kategorii.

2. Półsen, czyli książka, którą przeczytałaś i od razu zapomniałaś.

Ada: Tutaj z pewnością mogę zaliczyć większość lektur szkolnych, które do najciekawszych nie należały. Do głowy przyszło mi także Jądro Ciemności. Albo Lord Jim, po przeczytaniu kilku pierwszych stron, zapomniałam, co się na nich wydarzyło, przez co przerwałam lekturę.
Clevleen: Jeżeli chodzi o książki, to raczej pamiętam ich fabułę po przeczytaniu. Jedynym wyjątkiem póki co był Mechaniczny Anioł.

3. Sen, w którym wiesz, że śnisz, czyli książka, która jest typowym średniakiem.

Ada: Zapisane w wodzie. Wielu osobom ta książka bardzo się podoba. Dla mnie była dobra, ale większego zafascynowania tą pozycją nie miałam.
Clevleen: Wiele takich przeczytam w swoim życiu, ale wybiorę trylogię Igrzyska Śmierci. Książka w porządku, sporo akcji, ciekawi bohaterowie, ale nic specjalnego.

4. Koszmar, czyli książka, po której nie mogłaś spać.

Ada: Na mojej półce nie ma takiej książki. Na razie! :)
Clevleen: Póki co nie ma takiej książki i mam nadzieję, że to się nie zmieni. Straszne filmy są super, ale straszne książki w połączeniu z moją wyobraźnią...

5. Sen, o którym pamiętasz od lat, czyli książka, do której chętnie wracasz.

Ada: Moją pierwszą myślą były książki z dzieciństwa takie jak Dzieci z Bullerbyn, Opowieści z Narnii czy też Ania z Zielonego Wzgórza. Chociaż zdecydowanie takich pozycji, do których chętnie wracam jest więcej.
Clevleen: Cała seria Felix, Net i Nika. Kocham te książki, każdą czytałam przynajmniej pięć razy i chyba nigdy mi się nie znudzi. A niedługo kolejny tom!

6. Sen, o którym chcesz jak najszybciej zapomnieć, czyli najgorsza książka na półce.

Ada: Kiedyś już o tym wspominałam, ale nie podoba mi się styl Joseph'a Conrada. Książki tego autora także nie przypadły mi do gustu, dlatego to właśnie Jądro Ciemności oraz Lorda Jima umieszczę w tej kategorii. O tych książkach wspomniałam także w punkcie drugim, niemal od razu zapomniałam o czym ta pierwsza z nich była, drugiej nie byłam w stanie nawet skończyć.
Clevleen: Zdecydowanie Lato Eden. Jak tylko przypominam sobie chociażby sztuczną rozmowę w epilogu, robi mi się niedobrze.

7. Sen, w którym nie byłaś sobą, czyli książka, w której bohater nie jest człowiekiem.

Ada: Mogę tu podać serię Lux, gdzie jeden z głównych bohaterów, Daemon, jest kosmitą.
Clevleen: Naprawdę niewiele takich książek przeczytałam, ale Droga do domu pasuje chociaż połowicznie. Głównym bohaterem jest pies, który przez splot nieszczęśliwych wypadków zostaje rozdzielony ze swoją właścicielką. Zwierzak pokonuje tysiące kilometrów, by do niej dotrzeć.

8. Senne marzenie, czyli książka, w której chcesz żyć.

Ada: Nie byłabym sobą, gdybym chociaż raz nie wymieniła Darów Anioła, czy serii Lux.
Clevleen: To chyba oczywiste, że Harry Potter! Kto by nie chciał zamienić lekcji fizyki na Obronę przed czarną magią, czy Quidditcha!?

9. Wspólny sen, czyli kto ma wyśnić ten tag.

Wszyscy, którzy mają ochotę trochę pośnić, mogą czuć się nominowani. :)

Komentarze

  1. Między innymi z "Jądra ciemności" miałam maturę ustną i z "Lalki" - takie ciekawe połączenie ;) Nie wspominam źle tych książek. Były gorsze lektury, np.: "Nad Niemnem" ;P
    Serię "Lux" bardzo lubię. Jestem przed 4 tomem.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jakub Ćwiek - "Grimm City. Wilk!" [Ada]

Gdy po raz pierwszy zobaczyłam książkę w zapowiedziach, nie byłam do niej przekonana. Jakaś część mnie podpowiadała mi, że to raczej nie dla mnie.  Jednak po jakimś czasie doszłam do wniosku, iż warto dać tej powieści szansę, toteż postanowiłam ją przeczytać. Czy tego żałuję? 
Ponura, spowita obłokami tłustej czerni metropolia to miejsce, gdzie o sprawiedliwość równie trudno, co o bezchmurne niebo. Zbudowane na ciele olbrzyma,napędzane jego smolistą krwią i odłamkami węglowego serca trwało w dawno ustalonym porządku. Do teraz. Na przestępczą scenę wkracza właśnie bezkompromisowo Nowy Gracz, a oficer policji Wolf zostaje brutalnie zamordowany we własnym domu. Czy te fakty się łączą? I czy czerwony płaszcz z kapturem zaobserwowany u głównej podejrzanej w sprawie zabójstwa czyni ze sprawy zbrodnię na tle religijnym?
Jakub Ćwiek tym razem funduje nam gorzki brutalny kryminał noir w niezwykłym świecie inspirowanym amerykańskim podziemiem przestępczym lat dwudziestych i trzydziestych. W mieśc…

Poznaj nas! - Book TMI Tag

Cześć!
Lubicie tagi? Bo ja bardzo. Zwłaszcza te, w których nad odpowiedziami trzeba się chwilę zastanowić.
W tym tagu zdecydowanie tak jest, a biorąc jeszcze pod uwagę, że pytań jest całkiem sporo, to lepiej już zacznijmy.




1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Ada: Bardzo podoba mi się styl Clary Fray z Darów Anioła.
Clevleen: Nigdy nie skupiałam się na tym jak ubierają się postacie, dlatego podam tu jedyną, jaka przychodzi mi do głowy, czyli Jessamine z Mechanicznego Anioła.

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Ada: Oczywiście, że Jace oraz Daemon. Uwielbiam ich!
Clevleen: Percy!

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Ada: Nie miałam jeszcze takiej sytuacji. Na ogół jest tak, że jak jakąś postać lubię, to nie zaczynam jej nienawidzić. A jak jakąś postać nienawidzę, to nie zaczynam jej lubić. Czasami zdarza się, że postać, którą z początku nienawidziłam, nagle polubiłam. Odwrotnej sytuacji jeszcze nie miałam.
Clevleen: Aż tak skrajnie, to nie, ale Katniss z Igrzysk Śmi…

Zakładkomania #1 - Błyszcząca zakładka

Cześć!
Dzisiaj kolejna nowa seria, czyli Zakładkomania! Będziemy Wam tu pokazywać jak zrobić zakładki, a na końcu zazwyczaj będziecie mogli znaleźć zakładki do wydrukowania (będą one dostępne w stronie "zakładki")

Aby zrobić taką błyszczącą zakładkę potrzebujemy:
papieruołówkalinijkinożyczek błyszczącej taśmy washi tapeewentualnie: sznurek do ozdoby i dziurkacz W pierwszym kroku wycinamy cztery paski papieru grubości naszej taśmy.

Kolejnym krokiem jest sklejenie ich końców. Najpierw dwa paski pod kątem prostym, następnie doklejamy kolejny kawałek papieru na pasek będący na spodzie. Ostatni doklejamy do drugiego paska. Jest to pokazane na zdjęciu obok i mam ogromną nadzieję, że wiecie o co mi chodzi.

Następnie bierzemy jeden z zewnętrznych pasków i zginamy go pod kątem prostym. Powinien wtedy znajdować się obok pasków po przeciwnej stronie.
Potem bierzemy drugi zewnętrzny pasek i zginamy go w ten sam sposób. Powtarzamy to do momentu uzyskania satysfakcjonującej nas długości lub …