Przejdź do głównej zawartości

Polskie Seriale BOOK TAG

Cześć!
Dzisiaj przychodzimy do Was z tagiem, do którego zostałyśmy nominowane przez Olę z Bluszczowe Recenzje, która sama ten tag wymyśliła! Serdecznie Was do niej zapraszamy i przechodzimy już do pytań, bo jest ich całkiem sporo.

Klan - seria, która ciągnie się nieskończenie długo

Ada: Nie czytałam jeszcze serii, która nie została jeszcze skończona, a liczy już dużo tomów. Dlatego wymienię tutaj serię After, której ciągnie mi się, bo mam duże odstępy czasowe pomiedzy czytaniem kolejnymi tomami.
Clevleen: Felix, Net i Nika. Jest już czternaście tomów, a końca nie widać.

Kryminalni - seria, w której spotkania z nieboszczykami to chleb powszedni

Ada: Szczerze to nie mam żadnego pomysłu, jaką książkę mogłabym do tejmnie kategorii dopasować.
Clevleen: Nie czytam takich serii, dlatego powiem po prostu książki Agathy Christie. Jeżeli chodzi o kryminały to naprawdę znam tylko te podstawowe.

Czterej pancerni i pies - książka z wojną w tle

Ada: Jedyne co przychodzi mi na myśl to Drzewo Migdałowe.
Clevleen: Wojenne książki to kolejna rzecz, której nie czytam. Dlatego dam tutaj Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa. Kto czytał, ten wie w jaki sposób jest to ze sobą powiązane.

Przyjaciółki - książka, w której przyjaźń jest najważniejsza

Ada: Siedzę i myślę i nic mi do głowy nie przychodzi. Na tę chwilę, żadna książka jakoś mi tu nie pasuje.
Clevleen: Cała seria Harry Potter.

Na dobre i na złe - książka, która jest w stanie wyleczyć z ponurego nastroju

Ada: Zdecydowanie seria Lux. Autorka stworzyła takie dialogi, przy których nie można być ponurym. Pani Jennifer stworzyła je z myślą o poprawieniu humoru.
Clevleen: Seria Percy Jackson. Jest przezabawna. (No i oczywiście Felix, Net i Nika, ale już nie chciałam się powtarzać...)

M jak Miłość - książka pełna rodzinnego ciepła

Ada: Hmmm... kolejny raz nie wiem. Dzisiaj mam problem z dopasowaniem tytułów.
Clevleen: Tutaj podam Alcatraz kontra Bibliotekarze, czyli przyjemną, nieco dziecięcą przygodówkę, w której wszyscy są jedną wielką rodziną (a przynajmniej ja tak to odebrałam)

O mnie się nie martw - bohater, który potrafi postawić na swoim

Ada: Tutaj idealnie pasuje mi Katy z serii Lux.
Clevleen: Tris z trylogii Niezgodna, a zwłaszcza w ostatniej części.

Ojciec Mateusz - bohater wpychający nos w nieswoje sprawy

Ada: Podobnie jak w poprzednim pytaniu, do tej kategorii pasuje mi kilka osób z serii Lux.
Clevleen: Zuzia z serii Detektyw Zuzia na tropie, w której zaczytywałam się w podstawówce.

Pierwsza miłość - bohater, który próbuje odnaleźć swoją drugą połówkę

Ada: W większości młodzieżowek bohater szuka drugiej połówki.
Clevleen: Odpowiedź "co druga młodzieżówka" się nie liczy, prawda? W takim razie wybieram Tash z Milion odsłon Tash.

Miodowe lata - bohater, który ma wiele pomysłów na życie

Ada: Kolejna kategoria, z którą mam problem. Nie mogę nic wymyśleć, co by pasowało.
Clevleen: Dobra, teraz utknęłam. Nie mam zielonego pojęcia kto to mógłby być. Może Tella z Ognia i wody. Nie znajdę chyba nikogo, kto lepiej by pasował.

Brzydula - bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę

Ada: Myślę, że można tutaj dopasować metamorfozę Katy z Lux.
Clevleen: Ten tag jest naprawdę ciężki. Myślę, że taką bohaterką jest Piper z Olimpijskich Herosów.

Alternatywy 4 - bohater-despota

Ada: Ugnę trochę tę kategorię i wymienię tutaj Daemona z Lux, który może nie jest do końca despotą, ale ma wysokie mniemanie o sobie i stawia siebie najwyżej.
Clevleen: Wielki Brat z Roku 1984. Ewentualnie Napoleon z Folwarku Zwierzęcego. 

Ranczo - bohater, który wywołuje ogromne zamieszanie

Ada: Kolejny raz pasuje mi tu parę osób z serii Lux. Prawie cały tag oparty jest na bohaterach z tych książek, ale mam teraz dni z tą serią
Clevleen: Katniss z Igrzysk Śmierci. Zdecydowanie.

Do zabawy zapraszamy wszystkich, którzy mają ochotę wykonać ten tag!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jakub Ćwiek - "Grimm City. Wilk!" [Ada]

Gdy po raz pierwszy zobaczyłam książkę w zapowiedziach, nie byłam do niej przekonana. Jakaś część mnie podpowiadała mi, że to raczej nie dla mnie.  Jednak po jakimś czasie doszłam do wniosku, iż warto dać tej powieści szansę, toteż postanowiłam ją przeczytać. Czy tego żałuję? 
Ponura, spowita obłokami tłustej czerni metropolia to miejsce, gdzie o sprawiedliwość równie trudno, co o bezchmurne niebo. Zbudowane na ciele olbrzyma,napędzane jego smolistą krwią i odłamkami węglowego serca trwało w dawno ustalonym porządku. Do teraz. Na przestępczą scenę wkracza właśnie bezkompromisowo Nowy Gracz, a oficer policji Wolf zostaje brutalnie zamordowany we własnym domu. Czy te fakty się łączą? I czy czerwony płaszcz z kapturem zaobserwowany u głównej podejrzanej w sprawie zabójstwa czyni ze sprawy zbrodnię na tle religijnym?
Jakub Ćwiek tym razem funduje nam gorzki brutalny kryminał noir w niezwykłym świecie inspirowanym amerykańskim podziemiem przestępczym lat dwudziestych i trzydziestych. W mieśc…

Poznaj nas! - Book TMI Tag

Cześć!
Lubicie tagi? Bo ja bardzo. Zwłaszcza te, w których nad odpowiedziami trzeba się chwilę zastanowić.
W tym tagu zdecydowanie tak jest, a biorąc jeszcze pod uwagę, że pytań jest całkiem sporo, to lepiej już zacznijmy.




1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Ada: Bardzo podoba mi się styl Clary Fray z Darów Anioła.
Clevleen: Nigdy nie skupiałam się na tym jak ubierają się postacie, dlatego podam tu jedyną, jaka przychodzi mi do głowy, czyli Jessamine z Mechanicznego Anioła.

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Ada: Oczywiście, że Jace oraz Daemon. Uwielbiam ich!
Clevleen: Percy!

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Ada: Nie miałam jeszcze takiej sytuacji. Na ogół jest tak, że jak jakąś postać lubię, to nie zaczynam jej nienawidzić. A jak jakąś postać nienawidzę, to nie zaczynam jej lubić. Czasami zdarza się, że postać, którą z początku nienawidziłam, nagle polubiłam. Odwrotnej sytuacji jeszcze nie miałam.
Clevleen: Aż tak skrajnie, to nie, ale Katniss z Igrzysk Śmi…

Zakładkomania #1 - Błyszcząca zakładka

Cześć!
Dzisiaj kolejna nowa seria, czyli Zakładkomania! Będziemy Wam tu pokazywać jak zrobić zakładki, a na końcu zazwyczaj będziecie mogli znaleźć zakładki do wydrukowania (będą one dostępne w stronie "zakładki")

Aby zrobić taką błyszczącą zakładkę potrzebujemy:
papieruołówkalinijkinożyczek błyszczącej taśmy washi tapeewentualnie: sznurek do ozdoby i dziurkacz W pierwszym kroku wycinamy cztery paski papieru grubości naszej taśmy.

Kolejnym krokiem jest sklejenie ich końców. Najpierw dwa paski pod kątem prostym, następnie doklejamy kolejny kawałek papieru na pasek będący na spodzie. Ostatni doklejamy do drugiego paska. Jest to pokazane na zdjęciu obok i mam ogromną nadzieję, że wiecie o co mi chodzi.

Następnie bierzemy jeden z zewnętrznych pasków i zginamy go pod kątem prostym. Powinien wtedy znajdować się obok pasków po przeciwnej stronie.
Potem bierzemy drugi zewnętrzny pasek i zginamy go w ten sam sposób. Powtarzamy to do momentu uzyskania satysfakcjonującej nas długości lub …