Przejdź do głównej zawartości

Ekranomania #1 - czyli co polecamy do oglądania

Hej!
Dzisiaj początek kolejnej nowej serii, a mianowicie minirecenzje na temat seriali lub filmów, które oglądałyśmy. Taki post będzie pojawiał się raz na miesiąc. Mamy nadzieję, że Wam się spodoba! Piszcie też w komentarzach, jakie seriale lub filmy polecacie. A tymczasem zapraszamy dalej.


Clevleen:

W seriale wkręciłam się niedawno, dlatego też na razie jestem w trakcie oglądania jedynie jednego serialu, a jest nim Młody Papież, który polecił mi brat.
Serial opowiada o Lennym Belardo, Amerykaninie, który w wieku czterdziestu trzech lat zostaje wybrany na papieża.
Obejrzałam dopiero trzy odcinki, więc nie mam jeszcze w pełni wyrobionej opinii na temat tego serialu. Wiem jedno: jest mocny.
Ciekawe jest to, że Lenny jest człowiekiem pełnym sprzeczności, w ogóle sam serial jest pełny sprzeczności. Mamy pokazane tak totalnie różniące się obrazy grup społecznych, mamy wesołą muzykę w smutnych momentach, mamy zupełnie różne postawy bohaterów, co sprawia, że Młody Papież jest kompletnie nieprzewidywalny.
Wbrew pozorom nie jest to serial o religii, wierze i sprawach związanych z chrześcijaństwem, a o ludziach i polityce. Wielu ludzi mówi, że jest to "watykańskie House of Cards". Póki co nie odniosę się do tego, bo ten serial jest jeszcze przede mną.
Ogólnie gorąco wam go polecam, zwłaszcza jeżeli macie ochotę na coś cięższego, nieco politycznego i dającego efekt wow.


Ada:

Ostatnio naszła mnie ochota, by coś obejrzeć. Padło na włoski miniserial Dama w czarnym welonie. Opis fabuły bardzo mnie zaintrygował, dlatego niemal od razu włączyłam pierwszy odcinek.
Bohaterką serialu jest Clara. Jej matka, hrabina Elena, zmarła podczas porodu. Ojciec, hrabia Vittorio, obwinia córkę o śmierć żony. Dlatego pozostawia Clarę pod opieką rodziny zarządcy wiejskiej posiadłości (San Leonardo), a sam wraca do Trydentu, skąd pochodzi. To w San Leonardo, Clara poznaje Mattea, z którym się zaprzyjaźnia. Pewnego dnia, gdy Clara wyrosła na piękną kobietę, hrabia Vittorio wzywa ją do Trydentu. Chce ją jak najszybciej wydać za mąż, by ta urodziła mu syna, który będzie prawowitym następcą tronu. W zaaranżowanym związku rodzi się uczucie, lecz Clara zmuszona jest stawiać czoła intrygom kierowanym w jej stronę i sekretom, które skrywa rodzina Grandi.
Szczerze, to polubiłam ten miniserial. Bardzo wciągnęłam się w Damę w czarnym welonie i pomimo iż liczy 12 odcinków, a każdy ma nieco ponad 50 minut, skończyłam oglądać całość w zaledwie trzy dni. Były momenty, kiedy uroniłam trochę łez, bo wzruszyłam się. Ale były też takie, kiedy przechodził mnie dreszczyk. Dzięki intrygom, ciężko jest przewidzieć, co wydarzy się dalej. A liczne sekrety sprawiają, że miniserial coraz bardziej nas zaskakuje.
Dama w czarnym welonie to serial, który z całego serca Wam polecam. Ukazuję cudowną historię, która na długo pozostanie w Waszych sercach.

Komentarze

  1. Obydwa tytuły stanowią dla mnie zagadkę, muszę się im przyjrzeć bliżej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jakub Ćwiek - "Grimm City. Wilk!" [Ada]

Gdy po raz pierwszy zobaczyłam książkę w zapowiedziach, nie byłam do niej przekonana. Jakaś część mnie podpowiadała mi, że to raczej nie dla mnie.  Jednak po jakimś czasie doszłam do wniosku, iż warto dać tej powieści szansę, toteż postanowiłam ją przeczytać. Czy tego żałuję? 
Ponura, spowita obłokami tłustej czerni metropolia to miejsce, gdzie o sprawiedliwość równie trudno, co o bezchmurne niebo. Zbudowane na ciele olbrzyma,napędzane jego smolistą krwią i odłamkami węglowego serca trwało w dawno ustalonym porządku. Do teraz. Na przestępczą scenę wkracza właśnie bezkompromisowo Nowy Gracz, a oficer policji Wolf zostaje brutalnie zamordowany we własnym domu. Czy te fakty się łączą? I czy czerwony płaszcz z kapturem zaobserwowany u głównej podejrzanej w sprawie zabójstwa czyni ze sprawy zbrodnię na tle religijnym?
Jakub Ćwiek tym razem funduje nam gorzki brutalny kryminał noir w niezwykłym świecie inspirowanym amerykańskim podziemiem przestępczym lat dwudziestych i trzydziestych. W mieśc…

Poznaj nas! - Book TMI Tag

Cześć!
Lubicie tagi? Bo ja bardzo. Zwłaszcza te, w których nad odpowiedziami trzeba się chwilę zastanowić.
W tym tagu zdecydowanie tak jest, a biorąc jeszcze pod uwagę, że pytań jest całkiem sporo, to lepiej już zacznijmy.




1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Ada: Bardzo podoba mi się styl Clary Fray z Darów Anioła.
Clevleen: Nigdy nie skupiałam się na tym jak ubierają się postacie, dlatego podam tu jedyną, jaka przychodzi mi do głowy, czyli Jessamine z Mechanicznego Anioła.

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Ada: Oczywiście, że Jace oraz Daemon. Uwielbiam ich!
Clevleen: Percy!

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Ada: Nie miałam jeszcze takiej sytuacji. Na ogół jest tak, że jak jakąś postać lubię, to nie zaczynam jej nienawidzić. A jak jakąś postać nienawidzę, to nie zaczynam jej lubić. Czasami zdarza się, że postać, którą z początku nienawidziłam, nagle polubiłam. Odwrotnej sytuacji jeszcze nie miałam.
Clevleen: Aż tak skrajnie, to nie, ale Katniss z Igrzysk Śmi…

Przedpremierowo: Amie Kaufman i Meagan Spooner - "W sercu światła" [Ada]

Niedawno na blogu pojawiła się recenzja drugiego tomu trylogii Starbound. Recenzję możecie znaleźć TUTAJ. Po przewróceniu ostatniej strony tej książki, miałam nadzieję, że w ostatniej części znajdę odpowiedzi na pytania, które ciągle plątały mi się w głowie po przeczytaniu dwóch poprzednich książek. Czy rzeczy, które pozostały dla mnie zagadką, zostały wyjaśnione w kończących tę serię kartkach? Czy powieść okazała się również ciekawa jak jej poprzedniczki? Czy poleciłabym Wam tę trylogię?

Głównym celem Sofii jest zemsta na korporacji LaRoux Industries, którą obwinia o śmierć ojca. Dziewczyna znajduje się na Koryncie, w celu spotkania się z pewną osobą, która może pomóc jej w tej sprawie. Nie wszystko jednak idzie po myśli Sofii, a przebieg wydarzeń niespodziewanie się zmienia, przez co dziewczyna jej zmuszona uciekać. Na swojej drodze spotkała Gideona, z którym połączyła siły. Okazało się, że mają tego samego wroga, nie darzą się jednak wzajemnie zaufaniem, które podczas współpracy je…